Awak, terima kasih awak.

Hari itu.
Saya terima pesanan.
Sangat ringkas tapi sopan.
Pesanan berupa balasan entri tempoh hari.
Tak sangka akan dibalas.
Ingatkan cukup sekadar memberitahu.
Terasa diberi perhatian.
Walau sekejap je pun.
Awak, jangan salah anggap.
Saya tulis bukan kerna cinta.
Tapi suka.
Sekadar suka peribadi awak.
Jauh sekali menganggap awak bakal imam saya.
Huh. Tidak barangkali tidak.
Mungkin ayat saya yang berbunga.
Atau ayat saya yang kurang makna.
Sampai awak fikir saya merana.
Ohh, tidak.
Meleset sekali tekaan awak.
Yang menjadi tanda tanya.
Apa sebab awak bertanya.
Sedangkan entri itu tanpa harga.
Tangan menaip selepas bahagia.
Awak, saya tengah bahagia lar awak.
Bahagia bila jauh dari awak.
Mungkin tak kenal awak lagi membahagiakan.
Sebab tak perlu layan perasaan.
Awak, saya bahagia dengan kasih sayang Tuhan.
Banyak tak berkurang.
Sentiasa ada walau tak berharap.
Ohh, bahagianya.
Saya tahu awak baik orangnya.
Bangga dapat kenal walau tak lama.
Kita tetap kawan sampai bila-bila.
Tapi izinkan saya cipta jarak antara kita.
Agar saya tak melampaui bicara.
Yang dah memang khilaf saya.
Saya buang awak dari muka buku.
Sengaja tak mahu tahu.
Dah selalu tengok, hati jadi malu.
Takut nanti malu jadi mahu.
Biarkan saja semua begini.
Jangan tambah perisa strawberi.
Yang kengkadang masam tapi ada manisnya sesekali.
Cukup sekadar melihat tanpa mengetahui apa isinya hati.
Buat awak yang dihormati.
Cukup sampai disini.
Sampai masa ditaip lagi.
Itu pun kalau hati ini sudi.

No comments:

Post a Comment