Ini untuk awak

Maaf awak
Saya dah tak mampu untuk berpura-pura lagi
Berpura-pura seperti tiada apa-apa
Sedangkan hati ini bercelaru bila awak menyapa

Ingat tak lagi sesi perkenalan kita?
23 April 2013 pukul 4.20pm di Wechat?
Awak mulakan bicara
Tanda ukhuwah bermula
Mahu kenal hasil cadangan kawan karib katanya
Saya percaya semua yang tertera

Seminggu berWechat beralih ke mesej pula
Walaupun jarang kita bermesej
Tapi awak tetap setia menyapa
Saya cuba tepis perasaan suka
Cuma kadang-kadang saya tewas dengan perasaan sendiri
Selalu sangat cepat jatuh hati
Walau hati kata tak sudi

Saya cuba lari dari awak
Dengan mencipta sejuta alasan
Agar saya tak perlu kusutkan fikiran
Melayan perasaan hasil godaan syaitan

Dalam tak sedar dah sebulan kita berkenalan
Namun tak pernah bersua muka
Memang itu hendaknya
Saya terima
Demi kebaikan bersama

Cuma kadang-kadang Tuhan menduga
Temukan kita tanpa bicara
Saya nampak awak cuma saja butakan mata
Jangan tanya kenapa
Sebab saya pun tak tahu apa

Pelik kan hati ini?
Memberontak sana sini
Bukan niat nak cari publisiti
Cuma mahu hilangkan resah hati

Awak
Saya sengaja serahkan awak untuk kawan saya
Saja nak cari pahala
Mana tahu mahligai kan terbina

Biarkan saya sendiri saja
Kekal sebagai kawan sebaya
Cuma harapnya satu saja
Tolong jangan ganggu saya

Biarkan semuanya begini saja
Jangan tambah episod perkenalan kita
Sebab saya akan kesana
Suatu tempat kita tak ada peluang bersua
Jauh dimata
Jauh dari cinta
Jauh dari awak semestinya

Saya doakan awak bahagia
Saya bahagia bila awak bahagia
Cuma satu pinta dari saya
Tolong bahagiakan kawan saya
Layan dia sebaiknya
Buat saya bangga
Sebab kenal awak
Yang saya gelar "kawan Wechatku"

No comments:

Post a Comment