Kesempatan

Kesempatan.

Aku harap masih lagi diberi kesempatan.
Kesempatan yang pertama.
Kesempatan yang terakhir kali hendaknya.
Kesempatan yang mampu ubah segalanya.
Mungkin juga kesempatan yang entah apa alasannya.

Kesempatan.

Aku masih terus berharap agar adanya kesempatan.
Kesempatan yang datang bawa untukku bahagia.
Kesempatan yang datang bawa untukku Syurga.
Kesempatan yang datang bawa untukku cinta Yang ESA.

Kesempatan.

Aku serah segala kesempatan yang datang padaMU Tuhan.
Kesempatan yang datang tidak mungkin berulang.
Kesempatan yang diambil atau ditunggu untuk dilakar bagi iktibar anak cucu Adam.
Kesempatan yang mampu ubah kemarau berpanjangan kepada pelangi indah.

Kesempatan.

Aku ini naif untuk melihat sesuatu itu adalah kesempatan.
Aku ini bodoh untuk tafsir sesuatu itu adalah kesempatan.
Aku ini dungu untuk tahu sesuatu itu adalah kesempatan.
Dari itu bantulah pimpinlah bimbinglah aku untuk ambil segala kesempatan.
Agar aku dapat ubah masa depan aku dari Neraka kepada Syurga.

No comments:

Post a Comment