FAQ VI

Sejak bermenjak ni aku baru check emel
Banyak sangat emel tanya menaya ni
Aku syak ni BBNU punya kerjalah ni
Sebab soalannya semua pasal cinta segala
Mohon penjelasan penyelesaian masalah cintan cintun
Aku make it short and simple, straight to the point
Aku jawab juga, dah orang tanya

First question, kenapa tak boleh fokus study?
Well dik, boleh je kalau bebetul fokus
Perbetulkan aim kita ni, takut tersasar
Manusia ni lemah dengan nafsu, mudah kalah dengan nafsu
So, kawal nafsu tu dilandasan yang betul
Sebab dah terbukti, kereta api Batu Cave tak pernah tersasar ke Damansara
As long as kereta api tersebut dilandasan yang betul
Get it or not?

Second question, kalau jatuh cinta zaman muda macam mana?
Dah jatuh tu, pepandailah bangun sendiri HAHA
Just a joke, jatuh cinta zaman muda tu syaitan dik, trust me!
Aku tak cakap cinta tu tak penting
Tapi kalau sebab cinta, kau merana dan abai segala itu bodoh namanya
Tuhan kasik kita akal untuk kita guna, jadi jangan jadi pembazir
Sebab pembaziran ini amalan syaitan dan Rosmah je HEHE

Last question, kalau tak bijak pandai macam mak bapak mahu nak buat apa?
Soalan ni macam tak layak je aku jawab
Sebab aku pun tak bijak pandai
Basically, semua mak bapak atas dunia ni nak anak depa bijak pandai

Teori pertama aku sebab depa nak anak depa senang, tak mahu anak depa susah
Teori kedua, depa mahu anak depa jadi survival even depa takde disisi
Teori ketiga, depa mahu anak bijak pandai sebab tak mahu anak depa kena tipu dengan pak menteri
Teori keempat, agama yang suruh semua kena bijak pandai dan tahu siapa Tuhan, siapa hamba

Aku tak bijak pandai pun, cuma aku nak sangat mak bahagia ada aku
Aku tak bijak pandai pun, tapi aku nak mak tahu aku boleh tolong dia bila dia perlu
Aku tak bijak pandai pun, cuma aku cuba kotakan harapan mak biar dia happy selalu
Aku tak bijak pandai pun, tapi selalu mahu ada disisi dia sama ada dia perlu atau tak
Aku rasa depa tak harap sangat pun kita sebagai anak bagi apa-apa
Cukup boleh doa lepas solat untuk depa and buat depa happy selalu pun dah cukup

Last but not least, thanks sebab tanya
Aku tak kenal pun korang, but korang still tanya
Aku jawab based on my view and experience
Kalau rasa tak boleh terima, aku boleh kata apa, kan?

Penegasan sekali lagi, jawapan aku ni takde dalam skema jawapan SPM
So, ambil input yang perlu je untuk sama-sama perbetulkan diri
Selebihnya merapu, paham sendirilah semua itu silap aku

Thanks sebab sudi tanya and hantar soalan berlambak tu
Nanti aku jawab lagi soalan yang lain
Please jangan buat karangan kalau nak tanya tu
Sebab pening nak baca :)
And please jangan sent surat layang or surat cinta
Memang aku print then blender buat air je

Once again, thanks korang!

No comments:

Post a Comment