Jodoh Aku Datang

Jodoh.

Masing-masing punya JODOH tersendiri,
Pilihan terserah pada diri,
Mahu yang begitu mahupun begini,
Selagi tidak jumpa JODOH yang berkenan dihati,
Selagi itulah teruskan mencari,

Jodoh.

Aku cari,
Cuma kadang-kadang hati tidak nampak,
Buta barangkali,
Tapi aku tetap tidak dapat merasai kehadiran kau walaupun kau dekat dihati,
Kenapa?
Kenapa kau dekat tapi tidak masuk kehati aku?
Tidak susah bukan?
Atau mngkin sahaja kau cuma ingin mainkan perasaan ini?
Ohh. Usah kau siksa batin aku ini,
Sememangnya aku tidak kuat!
Tidak kuat untuk hadapi onak badai yang entah bagaimana keadaannya.

Jodoh.

Tidak kisahlah kau dimana sekalipun,
Aku tidak peduli,
Ya !
Baiklah aku ulang sekali lagi,
Aku tidak peduli lagi tentang kau,
Mahu tahu sebabnya?
Ohh. Come on. Tidak mungkin kau tidak tahu?
Benar kau ingin tahu sebab nya?
Tidak menyesal?
Okey,
Aku sudah tidak peduli tentang kau kerana aku sudah tahu yang Allah telah pun aturkan segala-galanya dengan baik,
Termasuklah soal JODOH,
Oleh sebab itu,
Ingin aku katakan,
"Aku tunggu kau JODOH!"

Jodoh.

Sebagaimana Allah telah tetapkan,
Kiri pasti bersamanya kanan,
Atas bersamanya bawah,
Satu pastinya berdua,
Sebelah pasti melengkapi pasangannya menjadi sepasang.
Jadi itulah namanya JODOH,
JODOH pastinya ada,
Cuma bezanya bila dimana dirahsiakan,
Surprise lar katakan.
Sweet kan JODOH ni ?!

No comments:

Post a Comment