Doktrin Seorang Doktor

Aku peminat tegar seorang 'doktor' yang sorang ini
Siap stalk hari-hari pasal dia
Ingin ambil tahu serba serbi pasal dia
Kalau boleh mahu jadi paparazi demi tahu pasal dia

Tapi aku sedar diri
Siapalah aku untuk dia seorang 'doktor'
'Doktor' yang dikeliling orang yang hebat-hebat
Sedangkan aku hari-hari berhambat-hambat
Buat kerja demi puaskan hati majikan yang hebat

Nak tak nak aku teruskan stalk dia
Barangkali stalk itu sudah jatuh hobi nombor satu aku
Kalau sehari tak ambil tahu pasal dia
Aku boleh demam kepialu agaknya

Bertahun jugak aku buat perangai macam ini
Syukur, masih lagi tidak ketahuan
Mungkin aku akan terus kekal begini
Dengan hobi yang tak masuk akal ini 
Paling tidak sampai aku tahu 
Dia sudah punya pemilik pada akad ijab qabulnya
Waktu itu baru aku reti
Angkat kaki berlalu pergi
Tanpa dia sedari
Waktu itu aku sedang menangis belakang langsir

No comments:

Post a Comment