Tulisanku

Aku menaip apa yang aku lihat
Apa yang aku baca di Twitter
Mungkin juga di Facebook
Atau barangkali juga di media sesawang seangkatannya

Tiada kaitan dengan aku
Jauh sekali diari hidup aku
Cumanya aku taip dengan cara aku
Luahkan pembendaharaan kata bersuku-suku

Mulutku tak banyak kata-kata yang ingin dilontarkan
Tak hairanlah aku tak pandai dalam bab karang cerita
Jauh sekali untuk diajak bersembang minum kopi bersama
Tapi aku ini pendengar yang setia
Bukan aku yang kata
Tapi mereka-mereka yang dekat dengan aku mengulas bicara

Ikut nafsu, banyak yang ingin dikata
Tak cukup tiga puluh hari untuk dicerita
Cukuplah hanya disini aku menumpang cinta
Sekadar hobi menekan keyboard kerna indah bunyinya

Maaf kalau ada tulisanku buat anda terasa
Bukan niat aku, jauh sekali nak buat anda terasa
Sebab setahu aku, tulisan aku ini tak ada yang sudi membaca
Terima kasihlah sebab sudi singgah menyapa
Lain masa aku cuba perbaiki kosa kata
Manalah tahu ada yang salah terlepas dari mata
Biasalah, aku pun manusia biasa

No comments:

Post a Comment