Situasi Sama

Beberapa menjak ni
Aku cuma rasa tersisih dan disisihkan
Bukan nak touching ke buat perangai ke
Cuma perasaan tu je yang ada time tu
Sekarang, okay dah "hmmm ayat pujuk hati"

Well, kisahnya cenggini
Ada masa aku nak sangat balik kampung
Rindu mak, rindu nak bau rumah dan rehatkan kepala otak
Nak kata berehat tu tak juga, cuma nak freedom je kot
Freedom dari apa yang aku dok selalu buat

Situasi pertama, nak balik kampung jumpa mak
Tapi ada saja halangan yang mendatang
Contohnya, ada dateline for submission report lah itulah inilah
Prof buat consultation hour last minutes lah
Dan macam-macam lagilah

Situasi kedua, yang ni lagi tak boleh blah
Aku dah boleh balik tapi mak pulak takde rumah
Mak siap pesan, "tapayah baliklah, mak takde rumah"

Dalam situasi cenggini
Aku tak pasti, aku patut touching ke tidak

Korang rasa?

No comments:

Post a Comment